Ni som driver ett arvsfondsprojekt med stödformen projektstöd skickar in er årsrapport i den här e‑tjänsten.
Är det här ert sista projektår? I så fall ska ni inte använda denna e-tjänst.
Förbered alla svar innan du fyller i e-tjänsten
Systemet uppdateras regelbundet och då kan det finnas risk att det som du skrivit i e‑tjänsten försvinner. Det är därför säkrast att skicka in årsrapporten samma dag som du börjar fylla i e-tjänsten. Det gör ingenting om behöriga företrädare inte kan signera rapporten samma dag.
Förbered era svar på frågorna i ett ordbehandlingsprogram. På länken nedan finns alla frågor och bilagor:
Frågor och bilagor till årsrapporten (länk till vår webbplats, nytt fönster)
Inloggning och signering
Du som ska fylla i årsrapporten loggar in med ditt personliga BankID eller Freja eID+.
När rapporten är färdig, ska den eller de personer som är behöriga företrädare (firmatecknare) signera årsrapporten i vårt system. Företrädarna får e-post med information om hur de signerar ansökan med e‑legitimation (BankID eller Freja eID+). Observera att årsrapporten inte kommer in till Allmänna arvsfonden förrän behörig företrädare har signerat den.
Offentlighetsprincipen
Det är Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet som handlägger er årsrapport. Kammarkollegiet är en myndighet, vilket innebär att er årsrapport blir en allmän handling som kan begäras ut och läsas av andra.
Skicka bara in nödvändiga personuppgifter
Skicka bara in uppgifter om enskilda personer som är nödvändiga för er årsrapport. Var extra försiktig med personuppgifter som kan vara känsliga, exempelvis etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i en fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
De personuppgifter som ni skriver i denna e-tjänst och i bilagorna sparar vi och hanterar i enlighet med dataskyddsförordningen.
Läs om hur vi hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har (länk till vår webbplats, nytt fönster).